Should I go back to light hair again?! 😁

Hey guys.I was wondering why I am feeling so gut and happy today. Then I remembered its Friday. hahah I also think it is because of my new “sleep routine”. I always go to bed and then spent some time on my phone or listen to music or something. But, it is so bad for you hormones to do that because the blue light slows down the production of melatonin. Therefor it is harder to get asleep. Especially for me who always stays so long awake thinking about everything and nothing. A lot of times I just can not stop my thoughts, it is especially hard when I do nothing.
The thing that I do now is to just set my alarm and put the phone away, I really try to be strict an to not touch it at all and go to sleep. I feel like it really helps, I feel so much more rested. I really can not belive it, even though I still need some time to get asleep. : ))
My palns for the weekend are to study in the morning and then to take the afternoon free. Maybe I will continue with Uni work in the evening but we will see. Anki and I will take the Saturday to spent some time together. : ) I am really looking forward to that, we haven’t done anything together in weeks! crazyyy. In the evening I will go out, but only maybe. I am so lazy when it comes to that, especially in winter. In Summertime I am all about going out, sometimes I don’t even want to go home. haha ; )

Hallo. Ich habe mich heute gewundert war ich ich so gechillt bin und dann fiel mir auf, dass Freitag ist. heheh Ich glaube auch das es an meiner neuen Schlafroutine liegt. Ich gehe immer schlafen und glotze dann viel zu lange auf das Handy or höre music bevor ich tatsächlich schlafen gehe. Das ist so schlecht den Schlaf und die Produktion des Schlafhormons Melatonin. Das wirkt sich dann auf den Schlaf aus und ich habe eh schon Problem damit. Ich denke immer über so viel nach bevor ich einschlafe. Ich versuche es abzuschalten aber genau dann geht es nicht.
Was ich geändert habe ist, d
ass ich bevor ich schlafen gehe den Wecker stelle und das Handy auf die Seite lege. Ich versuche es dann nicht mehr anzufassen und gleich schlafen zu gehen. Ich kann nicht glauben, wie sehr es mir hilft. Ich fühle mich so viel erholter und ausgeschlafener auch wenn ich manchmal länger zum einschlafen brauche. : ))
Meine Pläne für das Wochenende sind am Samstag früh aufzustehen und zu lernen, ab mittag/frühen Nachmittag werde ich mir frei nehmen und mit Anki etwas schönes machen. Wie haben schon wochenlang nichts miteinander unternommen. In der Nacht werde ich vil fort gehen, mal sehen ob daraus etwas wird Ich bin so faul wenn es darum geht im Winter fort zu gehen. Im Sommer bin ich immer motiviert und will garnicht heim gehen. hahah